Monori Bejglilejáró túra 2016, pincétől - pincékig

Ahogy az meghirdetésre került 8 órától gyülekezett a túrázó csapat a Szt. Orbán téren, de nem sokáig ácsorogtunk kint, nyílt az ajtó és Kiss Péter pincegazda beinvitálta a csapatot egy kis harapnivalóra, pálinkára és az elmaradhatatlan forralt borra.

Monori Pincefalu, Kiss pince, Bejlilejáró Túra 2016

A hangulatos beszélgetés és esetenkénti ismerkedés után, alig kilenc óra előtt gyülekezett a társaság az Orbán téren a csapatfotó elkészítésére. Ezt követően napsütéses pincefaluban 51 fő részvételével elindult a VIII. Monori Bejglilejáró Túra.

Monori Pincefalu, Bejglilejáró Túra 2016

Utunk a pincefalun keresztül vezetett, most először vettük igénybe a Szabó Laci által kitakarított „Rejtett ösvényt”, ahol csak libasorban tudtunk tovább haladni a Forrásvölgy irányába. Örültünk a szép, de egy kissé szeles időnek, de azért felidéztük azokat a szép téli napokat, amikor a völgy végén található lejtőn jókat tudtunk szánkózni és a végén a jól befűtött Bodor Borházban melegedtünk, borozgattunk……

Bejglilejáró Túra 2016, kifelé a forrásvölgyből

Elérve a Tetei-dombokat utunk a völgyben vezetett végig követve zöld turista út jelzést amely egy jó darabon egyezik a „Túra a Naprendszerben” terepkerékpár túra útvonalával. Az Péterin található Ó-hegyre vezető turistaútnál néhányan bementek Ó-hegyre is, majd követték a monori Strázsa-hegy irányába a tartó csapatot. A dűlőúton haladtunk tovább mígnem elértük a „+” amelyen haladva a kilátóhoz értünk, itt a társaság egy része megcsodálta a kilátást, a többiek beszélgettek és megpihentek. Utunk innen alig 100 méterre található pincéhez vezetett, túratársunk bemutatta a

Monori Pincefalu, Kékfrankos sor, Nánai pince

nemrégiben vásárolt Csillagudvar névre keresztelt Kovács-Nánai pincét és a vendéglátók már saját borral kínálták a túrázó csapatot. Igazán örülünk, hogy egy pince ismételte jó kezekbe  került és tulajdonosok  munkájukkal támogatják pincefalunk fejlődését. Innen továbbhaladva a túra végállomását jelentő, Kövidinka soron található KultPincébe vezetett, ahol borozgatással és a magunkkal hozott ételek elfogyasztásával fejeződött be a túra.

Monori Pincefalu, KultPince, Bejglilejáró Túra 2016

Köszönjük mindazoknak akik eljöttek és a hozzávetőlegesen 15 km-es túrával lejártuk a karácsonyi plusz kalóriákat, az igaz, hogy a végén ismét egy keveset hozzá is tettünk. Köszönjük a pincészetek meghívását, jó hangulatú és kellemes túra volt, jövőre folytatjuk!